Gæsterne siger

Gæsterne :)

I gamle dage når rejsende mødtes på de lokaler beværtninger, gik snakken højt om eventyr og strabadser i det fjerne. Når man har været på eventyr, er en stor del af oplevelsen, netop genlevelsen af det, fortællingen. Derfor opfordrer vi også altid vore gæster til at fortælle om deres turer. Herunder kan du se et uddrag fra nogle af vores gæster:

Breve Fra Grønland

# 1

Vil lige sige tusind tak for en fantastisk oplevelse på Grønland, Især opholdet i Ilulissat var fantastisk.

Super gode ture og især hundeslæde turen, fik sat sig fast i hukommelsen.
Meget søde og rare guider og den kære Silver hjalp os med at sende lidt tøj til os som vi havde ”glemt”.

En kæmpe oplevelse som jeg jo havde ventede på siden 1986, men må sige det har være ventetiden vær og begge mine drenge har allerede sagt vi skal der op igen.

Vi mødte nogle af dine andre gæster (Jette & Flemming) de var også meget begejstret.

Endnu engang tak for, at du gjorde det muligt for os at få sådan en oplevelse, fantastisk.

Famlien Jacobsen

# 2

Tusind tak for en fantastisk Grønlandstur, hvor alt bare klappede og var perfekt.

Vi fik fuld valuta for pengene. Ja, selv muskossafarien, som andre gæster vi mødte fortalte os om, sagde vi skulle være yderst heldige hvis vi overhovedet så nogen, men vi så både muskos og rensdyr og fik en masse oplysninger fra en rigtig behagelig guide – Ja, alle vi mødte på vores vej, var fantastiske søde og hjælpsomme, og vi blev snart berygtet i Ilulissat når vi gik i byen, om at der var Morfar med alle sine børn og børnebørn. Grønlænderne var meget betaget af, at vi rejste sammen som familie på den måde. Det var bare så stort.

Mht. fisketur, så hyrede drengene selv nogle fiskere nede i havnen, og de nåede at være ude 2 gange, hvoraf min far var med den ene, så det var lige en ekstra oplevelse der gik i opfyldelse. Som prikken over i’et fik vi også set nordlys – Hvad kan vi ønske os mere?

Hotel Hvide Falk var lige efter vores smag. Vi var oppe på Hotel Artic og spise frokost, og ville ikke bytte, selv om det var et fantastisk flot hotel med en skøn udsigt. Men Hvide Falk’s beliggenhed og den jævne ægte hygge var lige os.

Min far beder mig om at takke dig/jer mange gange for den fantastiske tur I har lavet til os, og vi vil anbefale jer vidt omkring og håber på at vi en anden gang vender tilbage med udgangspunkt i en ny destination.

På vegne af 13 yderst tilfredse rejsedeltagere. Sender jeg mange kærlige Grønlandshilsner fra os alle.

Famlien Finck

# 3

Alletiders Kasper! Du er simpelthen for god til at være sand! Der skulle være mange flere af din slags!

I er altså helt unikke i rejsebranchen! Tak for det

Rikke Sølvsten

Det var en tur, der levede op til de bedste og vildeste forventninger!
Turen har absolut levet op til mine forventninger. De 8 dage var suveræn
(skrevet af gæster på vores Med Siriusmand & fanger)

# 4

Kære Kasper

Tusind tak for din hurtige tilbagemelding vedr. den aflyste Nordlys-aften, det kalder jeg service.

Det har været den mest fantastiske tur/ferie jeg/vi nogen sinde har haft, og det er vist ikke sidste gang turen går tll Grønland, nu forstår jeg bedre at far har snakket om det de sidste 40 år.

Du skulle ha’ oplevet ham da han fik det at vide, han kunne ikke sige noget i flere minutter uden at få en klump i halsen, han blev så glad og rørt at det var alle pengene værd.

Det var 5 dage med masser af oplevelser og jeg syntes du skal ha’ ros for din interesse for vores tur, alle andre selskaber ville være bedøvende ligeglade når bare de kunne få solgt en rejse, så tak for det Kasper, jeg vil altid foreslå dig hvis jeg hører om nogen der vil til Grønland.

Vi var jo så heldige at de første 2 dage var der skyfri himmel med masser af sol og helt vindstille, og selvom der var 10 gr. frost kunne vi sidde ude og nyde det, begge dage drak vi vores eftermiddagskaffe ude på bænken sammen med alle de andre, det var smadder hyggeligt.

Det er også en rigtig god ide at vi boede på vandrehjem, når det ikke er flere dage. Vi kom jo hinanden rigtig meget ved, havde vi boet på hotel var man jo bare gået op på sit værelse, vi samledes altid ude i fællesrummet hvor vi fik set hinandens billeder og snakket om den tur vi nu havde været på, så det skal du aldrig lave om på ;o)

Hver eneste aften håbede vi jo på den nordlys-tur, men når vi nåede tidspunktet for turen blev det overskyet, så da vi nåede mandag aften måtte vi se i øjnene at det ikke blev til noget.

Men så sker der det mest fantastiske på hele turen, kl. 22.00 var der en der lige skulle udenfor, og gæt selv, hun kom farende og helt ophidset ind og sagde at der var Nordlys. Så kan det være vi fik travlt med at komme ud og aldrig har jeg set noget så flot, hele himlen lyste grønt, ja vi troede ikke vores egne øjne og måtte ind og ha’ noget mere tøj på, det varede i et par timer, og selv efter vi var gået i seng skulle far lige op og kikke en gang mere. Herefter vil nytårsaften med alt fyrværkeriet, aldrig blive det samme for mig mere

Vi følte virkelig der var en”deroppe” der tænkte ” nej de kan ikke tage hjem uden at ha’ set nordlys, jeg må gøre noget ” derefter syntes vi at nu kunne vi godt tage hjem, vi havde fået alle vore forventninger indfriet.

Mange kærlige hilsner og tak for turen Kasper

Jette

# 5

Group event to Greenland – The service provided by Culture Adventure has been excellent in every respect.

The staff made us fell welcome in every way and introduced us to the culinary delights of Greenland. The whole program was time very well spent and the guide was very very good.

I would thoroughly recommend Culture Adventure to others!

Well done and many thanks again.

Alan Urry
Managing Director
H Bauer Publising (London)

# 6

Kære Kasper
Vi (Lotte og Jeg) er netop vendt hjem fra Grønland og vil i den forbindelse give dig en tilbagemelding på turen…
Det har ganske enkelt været en meget meget stor og enestående oplevelse…..Vi forstår nu din entusiasme…
Det program du havde sammensat til os fik ikke alene os selv til at glædes, andre vi talte med synes også det lød som en spændende cocktail…..og her skal vi lige nævne, at vi lavede et stort reklamefremstød for dig og dit rejsebureau – vi har delt mange tlf. numre og it adresser videre til folk fra såvel Danmark som Holland, så forhåbentligt betyder det øget kontakt til dig, så flere kan få fornøjelsen af at møde et utroligt venligt folk og et fantastisk land…

vi takker for et godt sammensat program……vi er faktisk helt overvældet over den skønhed vi har mødt….Storslået natur..

Mange hilsner
kirsten og Lotte

# 7

Hej Kasper og andre på culture adventure!

Først og fremmest vil jeg gerne fortælle at familien har en helt fantastisk flot og eventyrlig ferie i Grønland. Vi er er stadig helt oppe i skyerne af begejstring, når vi fortæller om rejsen eller tænker på de mange gode oplevelser.

Det var en kanonferie.

Venlig hilsen
Søren, Maren, Hans & Hanne

# 8

Kære Kasper

Hjemkommet fra en fantastisk tur til Kangerlussuaq og Ilulissat har jeg lige noget at tilføje med hensyn til de planlagte ture.

Det var en pragtfuld tur, som jeg aldrig vil glemme. Jeg har taget en masse billeder, som jeg nu kan glæde mig over.
Vejret var også godt, solen skinnede det meste af døgnet. Temperaturen nåede de 30 gr. i solen.

Mange hilsner og tusind tak for den fantastisk smukke tur!

Ruth

# 9

Hej Kasper

Tak for en rigtig fin tur til Grønland.
Vi er så glade for turen, så vi har begået et lille skrif om det vidunderlige Grønland.
Som du kan se af det vedlagte var det en fantastisk oplevelse.

vh
Solveig og Christian Johannsen

# 10

Det var en super tur. Alt klappede som det skulle.

Hotellet Ice Fjord er helt fantastisk – super værelser når vi bor 3 pr værelse. Vi boede på 3 forskellige værelser og alle med kichenette .. super.
Dog var værelse 215 det bedste – det har en forrygende udsigt

Egi var fantastisk – sikken en udsigt

I Assisat boede vi jo på Sømandshjemmet – super pæne værelser

Martin var meget glad for kajaturen. Kaffemik og bytur var også interessant – det var en meget fin guide vi havde fået – god fortæller. Vi fik fat i en fyr der sejlede os ud hvor vi kunne se hvaler, så dem fik vi også set

Det her har virkelig været en fantastisk tur!

Holmegaard

# 11

Hej Kasper

Jeg vil bare lige sende en hilsen og sige, at det var en fantastisk tur til Kangerlussuaq i slutningen af februar. Vejret var med os – dejlige kuldegrader og høj sol fra morgen til aften – skønt område – gode ture – maden var himmelsk – guiderne var suveræne.

Jeg har kun store roser over for turen og vil meget gerne vende tilbage til området – gerne en sommertur

Ha’ en god weekend

Med venlig hilsen
Jytte Thuesen

# 12

Stor tak til Kasper fra Culture Adventure. Turen var skruet sammen lige som vi ønskede det – og der var ikke smuttere imellem, som Kasper skulle have fikset. UG med kryds og slange.

alt i alt en kanon ferie, som vi gerne gør om igen. Tak til alle

Kærlig hilsen
Erik Marcussen – Anne Jacobsen

# 13

Hej Kasper,

Vi ville bare lige sige tak for en kanon tur, det hele var super fedt!

MVH

Rikke & Flemming

# 14

Kære Kasper!

Vi er netop kommet hjem fra vores livs rejse i Grønland. Med dette brev vil vi sige dig tusind tak for en perfekt arrangeret tur, hvor vi fik og oplevede alt hvad vi kunne ønske os, og mere til!

Mange hilsener
Jesper & Dorte

# 15

Kære Kasper og medarbejdere!

Mange tak for turen til Ilulissat. Det var en stor oplevelse , vi ikke glemmer.
Hils også Ulf mange gange og tak ham for hans hjælpsomhed og fleksibilitet.

Med venlig hilsen
Lise og Hans Henning W. Ibsen
Odense

Breve Fra Canada

# 1

Hej Kasper
Tænkte lige at jeg ville fortælle dig at vi har haft en fed tur i Canada. Vi sejlede på Teslin River og videre ud i Yukon river helt op til Dawson. Vi oplevede en masse hver eneste dag. Vi har set 8 bjørne, 15 elge, 6 ulve, 3 hulepindsvin en masse ørne og meget meget andet :)
Vi havde en bjørn der bouncede på vores telt en af dagene. den var rimelig ligeglad med at vi stod og råbte af den. Men tilsidst gik vi lidt tættere på og så luntede den ind i skoven igen og så gik der 10 minutter og så havde vi pakket hele lejren ned og var afsted igen for at finde en ny lejr. Puha! Det var en noget surrealistisk oplevelse!

Vi var heldige med vejret og havde adskillige dage med over 30 grader! Det var vildt lækkert! Mega god sommer :)

Dawson var jo verdens fedeste by! Det var jo en ren filmkulisse at komme ind i :) En kæmpe western filmkulisse. I udkanten af byen så vi faktisk også en bjørn, en dag hvor vi var ude at gå en lille tur.
Efter kanoturen lejede vi en bil og kørte til alaska og var i Haines, Juneu og skagway. Nogle være turistbyer! Men der var nu meget fint :)

Alt i alt en fed tur :) Og tak for al din hjælp! Det var ikke blevet til noget hvis vi ikke lige havde fundet dig til at hjælpe os, for det virkede som en noget uoverskuelig affære at planlægge sådan en tur :)